مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1397 ساعت 08:402018-05-08اجتماعي

هوای اردیبهشت و جشن شکوفه های گیلاس در زشک


جشنواره شکوفه های گیلاس در روستای زشک در تقویم میراث فرهنگی شهرستان بینالود ثبت شده است و هر سال بین 20 فروردین تا 20 اردیبهشت این مراسم برگزار می شود.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با فراررسیدن فصل بهار و باز شدن شکوفه درختان، فضای چشم نواز و رخت سفید بر پیکر درختان گیلاس به وجود آمده است، از این رو برای پنجمین سال جشنی در روستای زشک برگزار و در آیینی رسمی مردم روستا روییدن شکوفه درختان گیلاس را شکرگزاری کردند و به اجرای سرود و خوشحالی پرداختند.

در واقع اهالی روستا همیشه در یک روز مشخص از فصل بهار تحت عنوان جشن شکوفه های گیلاس به استقبال از بازدیدکنندگان و گردشگران با شیرینی و چای کوهی می آیند، امسال نیز این مراسم باحضور شماری از گردشگران و مسئولان استانی برگزار شد که اجرای مراسم های شاد همراه با موسیقی محلی بر جذابیت آن افزود.

امسال نیز مردم روستای زشک اقدام به راه اندازی بازارچه محلی کرده اند و تولیدات محلی روستای خود را به گردشگران ارائه می کنند که از جمله محصولات این روستا میوه های خشک و کمپوت، جوزقند (ترکیب گردو و هلو)، لواشک، آلوچه و همچنین محصولات لبنی شامل ماست چکیده و کشک خانگی است.

باید اشاره کرد که روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و در فاصله حدود 25 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوای اردیبهشت و جشن شکوفه های گیلاس در زشک

هوای اردیبهشت و جشن شکوفه های گیلاس در زشک