مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1397 ساعت 10:052018-05-08دانش

غیرمجاز بودن نیمی از آموزشگاه های کنکور تهران/کنترل پذیرش دانشجوی ارشد از سال آینده


معاون آموزشی وزارت علوم بر ضرورت اصلاح نظام پذیرش دانشجو در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بیش از 12 هزار آموزشکده در کشور در زمینه آماده سازی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها فعالیت می کنند که فعالیت بسیاری از این مراکز غیر مجاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در سومین همایش آموزش عالی که امروز در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر 35 درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه آزاد، 18 درصد در دانشگاه های مهارتی، 16 درصد دانشگاه پیام نور و 15 درصد در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند.

در واقع سهم جمعیت دانشجویی در آموزش رایگان نسبت به زیرنظام های دیگر اندک است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه 85 درصد دانشجویان برای تحصیل خود پول پرداخت می کنند، گفت: این که در حال حاضر دانشگاه های دولتی باید پذیرش دانشجوی پولی داشته باشند، امری است که باید به طور جدی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

معاون آموزشی وزارت علوم به چالش های آموزش عالی اشاره کرد و گفت: رشد بی رویه و غیر هدفمند مراکز آموزش عالی، ضعف نظارتی دستگاه آموزش عالی، افول توانمندی و عدم ارتباط دانش آموختگان با نیازهای جامعه از مهم ترین چالش های فعلی آموزش عالی است که باید گام به گام و به صورت جدی تر رفع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غیرمجاز بودن نیمی از آموزشگاه های کنکور تهران/کنترل پذیرش دانشجوی ارشد از سال آینده

غیرمجاز بودن نیمی از آموزشگاه های کنکور تهران/کنترل پذیرش دانشجوی ارشد از سال آینده