مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1397 ساعت 11:502018-05-08اقتصادي

شکاف پوسته دلیل تبدیل زمین به گوی یخی بوده است


پژوهشگران آمریکایی می گویند که شاید شکاف پوسته زمین و آغاز زمین ساخت صفحه ای( plate tectonics)، دلیل تغییر دمای زمین و تبدیل آن به "گوی یخی" در گذشته باشد.

- پژوهشگران آمریکایی می گویند که شاید شکاف پوسته زمین و آغاز زمین ساخت صفحه ای( plate tectonics)، دلیل تغییر دمای زمین و تبدیل آن به "گوی یخی" در گذشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، زمین امروز، محلی با دمای نسبتا معتدل است اما حدود 700 میلیون سال پیش و در یک دوره یخ زدگی شدید، تمام سطح این سیاره از یخ پوشیده شده بود؛ تا جایی که زمین آن دوره به "گوی یخی" مشهور است.

دانشمندان، نظریات بسیاری درباره علت انجماد زمین مطرح کرده و اکنون، در یک پژوهش جدید ادعا کرده اند که ممکن است ریشه تمام این تغییرات، در آغاز زمین ساخت صفحه ای باشد.

"زمین ساخت صفحه ای" یا "تکتونیک صفحه ای" (Plate tectonics)، به بررسی و مطالعهٔ حرکات وسیع مقیاس در سنگ کره یا لیتوسفر کره زمین می پردازد.

ما به عنوان ساکنان زمین یادگرفته ایم که تغییر صفحات زمین و زلزله ها، تنها بخشی از زندگی اجتناب ناپذیر روی زمین است اما این فعالیت، طبیعتا بیش از یک قانون است.

پژوهش جدیدی که در "دانشگاه تگزاس"(UT) واقع در اوستین و دالاس انجام شد، نشان می دهد که یک تغییر جدیدتر، بین 800 تا 600 میلیون سال پیش در اوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکاف پوسته دلیل تبدیل زمین به گوی یخی بوده است

شکاف پوسته دلیل تبدیل زمین به گوی یخی بوده است