مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 اردیبهشت 1397 ساعت 12:202018-05-12فناوري

10 هزار شرکت هنوز از نرم افزارهای آسیب پذیر استفاده می کنند


بالغ بر 10 هزار شرکت و سازمان در جهان هنوز از نرم افزار آسیب پذیری استفاده می کنند که موجب افشای اطلاعات میلیون ها نفر از مشتریان شرکت آمریکایی اکوییفاکس شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت fortune، متخصصان فناوری و اطلاعات در یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری مستقر در مری لند به تازکی با انتشار گزارشی اعلام کرده اند که 10 هزار و 801 سازمان و شرکت در جهان هم اکنون از نرم افزار آلوده ای استفاده می کنند که آسیب پذیری موجود در آن به هکرها و مجرمان سایبری این اجازه را می دهد تا از راه دور به تمامی اطلاعات موردنظر خود دست یابند.

شرکت اکوییفاکس مستقر در ایالات متحده آمریکا بعنوان یکی از بزرگترین شرکت های مالی در جهان که سال گذشته با رسوایی و چالش بزرگی در زمینه امنیت سیابری مواجه شد، با استفاده از یک نرم افزار منبع باز و رایگان به نام Apache Struts، اطلاعات شخصی و مالی بیش از 148 میلیون نفر از مشتریان و کاربران خود را به ورطه افشا و نابودی کشاند.

این رسوایی بزرگ موجب شد تا معلوم شود آسیب پذیری و روزنه های امنیتی موجود در نرم افزار مورد استفاده شرکت اکوییفاکس علت اصلی افشای اطلاعات خصوصی و مالی مشتریان این شرکت بزرگ بوده است.

ضعف های امنیتی موجود در نرم افزار و سخت افزارهای بکار رفته توسط شرکت های مختلف، اخیرا جنجال های بسیاری به پا کرده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 هزار شرکت هنوز از نرم افزارهای آسیب پذیر استفاده می کنند

10 هزار شرکت هنوز از نرم افزارهای آسیب پذیر استفاده می کنند