مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:052018-05-13سياسي

اندر حکایت سرمازدگی درختان و خسارت به کشاورزی آذربایجان غربی


آذربایجان غربی از لحاظ مخاطرات طبیعی جزو مناطق پرمخاطره و بحرانی است و در اکثر فصول سال، سیل های مهیب به دنبال بارش باران و نزولات آسمانی در این منطقه کوهستانی جاری می شود و سرما زدگی های زودرس بهاره نیز بخش کشاورزی استان را تهدید می کند.

- تغییرات شرایط محیطی، متنوع تر شدن عوامل خطر و ترکیب با سایر عوامل خطرساز از جمله تهدیدها و مخاطرات جدی بخش کشاورزی هستند، بروز سالانه خسارات مادی فراوان به بخش کشاورزی در منطقه لزوم توجه به زیرساخت ها، ابزارهای لازم برای پیشگیری و تسریع در روند بازسازی بعد از وقوع این حوادث در استان را دو چندان می کند.

کشاورزی از مولفه های مهم اقتصادی و تامین امنیت غذایی از مهمترین اولویت های هر کشور است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و سایر مسئولان و فعالان بخش کشاورزی موضوع افزایش تولید و اشتغال، افزایش بهره وری و حمایت از تولیدات داخلی از اولویت ها و سیاست های اجرایی این بخش است.

کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط آب وهوایی استان ، سالانه بخش مهمی از تولیدات محصولات کشاورزی و دامی با بروز خسارت و بلایای طبیعی از دسترس خارج می شود که می توان با شناسایی و کاهش عوامل خطر در بروز خسارت به توسعه پایدار در تولید محصولات کشاورزی و دامی دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندر حکایت سرمازدگی درختان و خسارت به کشاورزی آذربایجان غربی

اندر حکایت سرمازدگی درختان و خسارت به کشاورزی آذربایجان غربی