مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 اردیبهشت 1397 ساعت 12:102018-05-13اقتصادي

تیشه به ریشه فرش دستباف با واردات فرش ماشینی


یک فعال حوزه فرش دستباف معتقد است واردات فرش ماشینی از علت های اصلی کسادی بازار فرش دستباف داخلی است.

- حسین پژوهنده درگفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سال های اخیر به دلیل نبود حمایت داخلی، صادرات فرش ایران به حداقل رسیده به طوری که کشورهایی مانند نپال، چین، ترکیه، پاکستان، افغانستان و هند از ایران که زمانی اولین صادرکننده فرش به سایر نقاط جهان بود پیشی گرفته اند و صادرات فرش ایران به رتبه هفتم تنزل پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در وضعیت فعلی کشورهای اروپایی از طرفداران فرش های درشت بافت ایرانی و اصلی ترین خریداران فرش های ایران هستند اما لازم است نکاتی را اصلاح کنیم تا بتوانیم به جایگاه قبلی خود بازگردیم.

این فعال حوزه فرش یکی از مهمترین اصلاحاتی که باید در فرش ایرانی اعمال شود را کنار گذاشتن تعصبات درباره نقش و طرح های سنتی و قدیمی و پذیرش طرح های مدرن عنوان کرد و گفت: با عمل به آن می توانیم به بهتر شدن اوضاع کمک کنیم.

وی نبودکارگاه متمرکز برای فرش بافی را یکی دیگر از مسائل منفی فرش دانست و گفت: ایجاد کارگاه در منازل جذب خریداران را با آسیب مواجه می کند.

پژوهنده، واردات فرش را جدی ترین آسیب فرش ایرانی عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه بازار داخلی فرش ایران توسط فرش های ماشینی که عمدتا از بلژیک وارد می شود خراب شده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیشه به ریشه فرش دستباف با واردات فرش ماشینی

تیشه به ریشه فرش دستباف با واردات فرش ماشینی