مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1397 ساعت 15:052018-05-16پزشكي

بازار مکمل های ورزشی نابسامان است/ نظارت ها تشدید شود


رییس سندیکای تولیدکنندگان مکمل های رژیمی غذایی ایران، گفت: امکان افزودن ترکیبات غیرمجاز و متقلبانه در مکمل ها وجود دارد و می تواند اثرات بدی از خود بر جا گذارد؛ - ما درخواست مان از وزارت بهداشت این است که نظارت بیشتری در بازار عرضه مکمل ها داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عباس کبریایی زاده در نشست خبری سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مصرف مکمل ها در دنیا روندی رو به رشد داشته است، گفت: متوسط رشد مکملها از متوسط رشد داروهای نسخه ای بالاتر بوده است.

مکملها عموما فراورده های تغلیظ شده ویتامین ها و عصاره های طبیعی هستند که در کشورهایی که میزان امید به زندگی رو به افزایش است و درصد افراد سالمند بالاتر رفته، نیاز به مصرف آنها وجود دارد.

وی افزود: در ایران نیز امید به زندگی در زنان 78 سال و در مردان 76 سال است و طی 40 سال گذشته طول عمر 34 درصد رشد داشته است و طبیعتا نیاز به مکمل در کشور رو به افزایش است.

از طرفی نرخ تولد در کشور بالای یک درصد بوده است.

بنابراین نوزادان و کودکان یکی از گروه های مصرف کننده مکمل ها محسوب میشوند و زنان نیز در دوران بارداری و یائسگی به طور محسوسی نیازمند مصرف مکمل هستند.

وی با بیان اینکه ثابت شده مصرف مکمل در بیماران مزمن فرایند درمان را بهبود میبخشد، ادامه داد: بر همین اساس در سال های اخیر توجه ویژه ای به مک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مکمل های ورزشی نابسامان است/ نظارت ها تشدید شود

بازار مکمل های ورزشی نابسامان است/ نظارت ها تشدید شود