مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 ساعت 08:212018-05-19بين الملل

ماکرون: به خاطر ایران با آمریکا جنگ تجاری راه نمی اندازیم


رییس جمهور فرانسه در حاشیه نشست غیررسمی سران اروپا در بلغارستان به مقایسه مزایای ماندن در ایران با خسارت سرشاخ شدن با آمریکا پرداخت و گفت به خاطر مسئله ایران، - علیه شرکت های آمریکایی جنگ تجاری یا راهبردی راه نخواهیم انداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، نخست وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان و رییس جمهور فرانسه در نشست سه جانبه در حاشیه نشست بالکان غربی در صوفیه بلغارستان با صدور بیانیه ای مشترک خواستار حفظ برجام و در عین حال مقابله با برنامه موشکی و فعالیت های منطقه ای ایران شدند.

ترزا می نخست وزیر انگلیس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه با صدور بیانیه ای مشترک، حفظ برجام و در عین حال مقابله با برنامه موشکی و فعالیت های ایران در منطقه را خواستار شده و مدعی شدند که ایران به وضوح در بی ثباتی همسایگان خود نقش دارد.

به نوشته روزنامه گاردین ، رهبران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس تصریح کردند ایران باید همچنان به تعهدات خود طبق توافق (برجام) پایبند باشد.

گفتنی است پس از خروج آمریکا از برجام، سران سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در واکنش به این اتفاق، بیانیه ای صادر و مواضع خود را اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون: به خاطر ایران با آمریکا جنگ تجاری راه نمی اندازیم

ماکرون: به خاطر ایران با آمریکا جنگ تجاری راه نمی اندازیم