مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 ساعت 13:002018-05-19بين الملل

پیشنهاد اروپا برای تداوم واردات نفت از ایران


رییس کمیسیون انرژی اروپا به دنبال دادن تضمین به وزیران ایرانی نسبت به تمایل اتحادیه اروپا برای حفظ تجارت با ایران با وجود خروج آمریکا از توافق هسته ای بین المللی 2015 است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، میگل آریاس کانته، کمیسر اروپایی انرژی و آب و هوا، طی دو روز با پنج وزیر ایرانی از جمله وزیر نفت و وزیر امور خارجه دیدار خواهد کرد.

رهبران اتحادیه اروپا به توافق هسته ای سال 2015 پایبند بوده و بروکسل قصد دارد رعایت تحریم های دولت آمریکا را برای شرکت های اروپایی ممنوع کند و از دولت های این منطقه خواسته است برای اجتناب از جریمه شدن توسط آمریکا، به بانک مرکزی ایران مستقیما پول انتقال دهند.

اما مقام های اروپایی اذعان کردند که برای آنچه می توانند برای کاهش تاثیر تحریم ها انجام دهند، محدودیت هایی وجود دارد، زیرا برخی از شرکت های اروپایی به دلیل نگرانی از نقض تحریم های آمریکا سرگرم بررسی خروج از ایران هستند.

یکی از مقام های بلندپایه اتحادیه اروپا که در مذاکرات با ایران مشارکت داشته است، به رویترز گفت: هیچ چوب جادویی فراتر از تلاش برای دادن اندکی اطمینان به تهران وجود ندارد.

ماموریت کانته یک حرکت سمبلیک برای درخواست از ایران به منظور پایبندی به برجام و حمایت از این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد اروپا برای تداوم واردات نفت از ایران

پیشنهاد اروپا برای تداوم واردات نفت از ایران