مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 اردیبهشت 1397 ساعت 15:202018-05-19اجتماعي

ادامه بگومگو در خصوص حقابه آق گل


تالاب طبیعی و فصلی آق گل در فاصله 20 کیلومتری شمال شرقی ملایر و در مرز بین استان مرکزی و همدان واقع شده و مدیریت آن به اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان واگذار شده است.

- این تالاب در سال 88 تحت عنوان منطقه شکار ممنوع آق گل معرفی شد.

این تالاب مامنی برای 46 گونه از پرندگان ایران از جمله پرندگان آبزی و کنارآبزی منطقه همچون کشیم بزرگ و کوچک، باکلان بزرگ و کوچک، اگرت بزرگ، فلامینگوی بزرگ، بوتیمار، حواصیل زرد، خوتکا، چوب پا و .

است و از این حیث ارزش زیستگاهی بالایی دارد ولی متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل تامین نشدن حقابه با خشکی مواجه شده است و به تبع نبود آب و تغییر اکوسیستم، زیستگاه پرندگانی که به این تالاب پناه آورده اند با چالش روبرو شده است.

خشک شدن این تالاب مناقشاتی را در خصوص حقابه آن میان استان های مرکزی و همدان ایجاد کرده و مسئولان محیط زیست همدان قره چای را مسئول تامین حقابه این تالاب می دانند، اما مسئولان محیط زیست استان مرکزی معتقدند که حقابه آق گل باید در همدان تامین شود.

استان مرکزی مسیر سرریز رودخانه ها را تغییر ندهد محیط زیست استان همدان مسئولیت خشک شدن این تالاب و تامین نشدن حقابه را به استان مرکزی منتصب می کند و صفی خانی معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در دی ماه سال گذشته به صراحت بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه بگومگو در خصوص حقابه آق گل

ادامه بگومگو در خصوص حقابه آق گل