مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 11:452018-05-23سياسي

آیین و سنت های استان کردستان در ماه رمضان


ماه مبارک رمضان ارزشمندترین مقطع زمانی در طول سال است که خداوند روزه گرفتن را بر مسلمین واجب کرده و براساس احادیث نبوی هر عبادت در این ماه ثواب زیادی نسبت به سایر ماه ها دارد.

- اوج این عظمت را می توان در شب قدر مشاهده کرد که قرآن آن را برتر و بهتر از هزار ماه دانسته است، از این رو شناخت اهمیت و ارزش این ماه برای آمادگی روحی بسیار ضروری است، علاوه بر این عبادت سازنده و مؤثر در این ماه نیازمند دانستن احکام آن است تا فرد مسلمان با آگاهی از احکام فقهی و شرعی بتواند علاوه بر روزه گرفتن از برکات معنوی آن نیز بهره مند شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماه رمضان در کردستان همراه با آیین بومی و محلی خاصی است، در روستاها، افراد مسن حدود یک ساعت قبل از اذان صبح با دعا و مناجات به درگاه خدا و به اصطلاح محلی(شَوخوانی) با صدای بلند اهالی روستا را بیدار می کنند.

در گذشته در روستاهای کردستان خانه تکانی رسم مهم برای استقبال از رمضان بوده است و تقریباً همه خانواده ها به خانه تکانی قبل از رمضان توجه داشته اند.

مساجد با ادای لفظ مرحبا مرحبا به ماه رمضان خوش آمدگویی می کنند و پیش از نمازهای مغرب هم مساجد و تکایای استان پر از دعاهای مذهبی و اشعاری در مدح رسول گرامی اسلام(ص) می شود و تا نیمه ماه مبارک رمضان به اوج خود می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین و سنت های استان کردستان در ماه رمضان

آیین و سنت های استان کردستان در ماه رمضان