مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 خرداد 1397 ساعت 17:112018-05-23حوادث

سرقت 260 میلیارد تومانی از شبکه بانکی ناکام ماند


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از عملیات پیچیده دستگیری یک هکر حرفه ای خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: پیش بینی و خنثی سازی هک و نفوذ به سیستم های رایانه ای شرکت ها، بانک ها و سازمان ها یکی از اقدامات بسیار مهم و تأثیرگذار مجموعه پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شمار می آید که این اقدامات، تاکنون ناکامی مجرمان حرفه ای در رسیدن به اهداف خود را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: در همین رابطه کارشناسان پلیس فتای استان در یک اقدام پیش دستانه، توانستند از وقوع یک سرقت بزرگ و بی سابقه در شبکه سراسری یکی از بانک های استان جلوگیری کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: کارشناسان پلیس فتا با اشرافیت اطلاعاتی و همچنین رصد و پایش خود در فضای سایبری دریافتند هکری حرفه ای اقدام به طراحی نرم افزار "هک و نفوذ به سیستم عامل داده های رایانه ای" کرده و قرار است در هفته جاری همدست وی نرم افزار را از طریق یک حافظه جانبی برای چند دقیقه به یکی از رایانه های بانکی در شهر اصفهان متصل کند.

رییس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: متهم بر اساس نقشه از پیش طراحی شده قرار بود از راه دور به شبکه سراسری بانک نفوذ کرده و مبلغ 2 هزار و 600 میلیارد ریال از حساب های مشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت 260 میلیارد تومانی از شبکه بانکی ناکام ماند

سرقت 260 میلیارد تومانی از شبکه بانکی ناکام ماند