مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 11:452018-05-26فرهنگي

ونیز گوی سبقت را از کن می رباید؟


در حالی که امسال جشنواره کن با انتقاداتی درباره انتخاب فیلم ها همراه بود، جشنواره ونیز این فرصت را دارد میزبان نمایش چندین فیلم مهم سال سینمای جهان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ونیز به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان در چند سال اخیر به یک عامل تعیین کننده در فصل جوایز سینمایی تبدیل شده است ، به طوری که در چهار سال گذشته سه فیلم برنده اسکار بهترین فیلم، اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه کردند؛ مرد پرنده ساخته الخاندرو گونزالز ایناریتو ، اسپاتلایت از تام مک کارتی و فیلم شکل آب به کارگردانی گیلرم دل تورو برنده اسکار 2018.

لالالند ساخته دمین شزل و سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ نیز دو فیلم دیگری بودند که در چند سال اخیر در جشنواره ونیز به نمایش گذاشته شدند و پس از آن موفق به کسب چندین جایزه اسکار شدند.

هفتادویکمین جشنواره فیلم کن که اخیرا به پایان رسید با نمایش چند فیلم تحسین شده از جمله جنگ سرد ساخته پاول پالیکوفسکی ، کلنزمن سیاه از اسپایک لی و کفرناحوم از نادین لبکی فیلمساز لبنانی همراه بود اما در نهایت نتوانست انتظارات را برآورده کند و با انتقاداتی بویژه درباره عدم انتخاب فیلم های برخی از کارگردانان چهره رو به رو بود و حالا انتظارات از جشنواره ونیز به عنوان رقیب دیرینه کن به بالاترین سطح رسیده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ونیز گوی سبقت را از کن می رباید؟

ونیز گوی سبقت را از کن می رباید؟