مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 خرداد 1397 ساعت 12:502018-05-26سياسي

ابداع عصای هوشمند برای نابینایان


یک عصای هوشمند مخصوص نابینایان موسوم به "وی واک"(WeWALK) طراحی شده که مجهز به حسگر فراصوت است و مزایای فراوانی برای تسهیل امور نابینایان به ارمغان می آورد.

- یک عصای هوشمند مخصوص نابینایان موسوم به "وی واک"(WeWALK) طراحی شده که مجهز به حسگر فراصوت است و مزایای فراوانی برای تسهیل امور نابینایان به ارمغان می آورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، یک عصای سفید که با لمس زمین، راه رفتن و تشخیص موانع را برای افراد نابینا و کم بینا ممکن کرده، سالهاست که مورد استفاده قرار گرفته است، اما آیا جایی برای پیشرفت آن نیز وجود دارد؟ به نظر می رسد گروهی از جوانان کارآفرین در آکادمی جوان گورو ترکیه (YGA) به این فکر افتاده اند، به همین دلیل آنها با شرکت "وستل الکترونیک" همکاری می کنند تا این عصای هوشمند را با تکنولوژی پیشرفته عرضه کنند.

این عصا شامل یک دسته الکترونیکی با یک جعبه کنترل آنالوگ معمولی در انتهای آن است.

در حالی که نوک این عصا برای شناسایی موانع سطح زمین مورد استفاده قرار می گیرد، موانع مرتفع یا موانعی که به طور مستقیم به زمین متصل نیستند نیز توسط پالس های حسگر فراصوت تعبیه شده در این عصا شناسایی می شوند و دستگاه با استفاده از ارتعاش، کاربر را مطلع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع عصای هوشمند برای نابینایان

ابداع عصای هوشمند برای نابینایان