مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 16:012018-05-28بين الملل

آیا طرح ابتکاری فرانسه این بار به حل بحران لیبی می انجامد؟


دولت فرانسه در سایه بن بست در صحنه سیاسی لیبی و گسترش اختلافات بین گروه های مختلف این کشور و عدم تحقق نتایج محسوس طرح فرستاده سازمان ملل، بار دیگر وارد خط بحران لیبی شده است.

- " به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ریاست جمهوری فرانسه به روز یکشنبه (دیروز) به طور رسمی طرح سیاسی جدید خود برای حل بحران لیبی را اعلام کرد که شامل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی تا قبل از پایان سال 2018، تدوین پیش نویس قانون اساسی، یکپارچه سازی موسسه نظامی و مالی و برگزاری کنفرانس سیاسی فراگیر طی سه ماه است.

روز سه شنبه (فردا) کنفرانس بین المللی در پاریس با حضور عقیله صالح رییس پارلمان، خلیفه حفتر رییس شورای ریاستی دولت وفاق ملی، خالد المشری رییس شورای عالی دولت و تعدادی از نمایندگان کشورها و سازمان های بین المللی برگزار می شود و انتظار می رود که طرح سیاسی جدید پاریس نیز در این کنفرانس امضا شود.

طبق اعلام ریاست جمهوری فرانسه هدف از برگزاری این کنفرانس اجرای نقشه راه سیاسی فراگیر برای خروج از بحران لیبی و حمایت از تلاش های فرستاده سازمان ملل در این کشور است.

شبکه الجزیره" در این باره گزارش داد که شورای عالی دولت لیبی به اتفاق آراء با مشارکت در اجلاس پاریس بنا به چند شرط موافقت کرده است که این شروط نیز عبارتند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا طرح ابتکاری فرانسه این بار به حل بحران لیبی می انجامد؟

آیا طرح ابتکاری فرانسه این بار به حل بحران لیبی می انجامد؟