مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 خرداد 1397 ساعت 13:102018-05-30پزشكي

داروهای لاغری؛ خطری در کمین سلامت بانوان


نایب رییس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس تاکید دارد که اکثر داروها و مکمل هایی که با عنوان داروی لاغری در برخی باشگاه ها و مراکز ورزشی به بانوان عرضه می شود، - سلامت افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

زهرا تمدن در گفت و گو با ایسنا گفت: متاسفانه استفاده از اقلام دارویی و غذایی نظیر قرص و مکمل هایی که بعضا حاوی موادمخدر است، به بانوانی که تمایل به داشتن اندامی متناسب هستند، رایج شده است و این موضوع سلامت بانوان را تهدید می کند.

او با تاکید براینکه افراد ناآگاهانه اقدام به مصرف این مواد می کنند و گاه تا آخر عمر باید عوارض جسمی و حتی روانی آنها را با خود داشته باشند، گفت: معمولا مواد مخدر و تحریک کننده ای که در باشگاه ها، خصوصا باشگاه های ورزشی بانوان عرضه می شود، به عنوان چای، پودر لاغری، پودر چاقی، مواد اشتهاآور، رفع اشتها و .

به آنها فروخته می شود .

نایب رییس و مسئول کمیته بانوان هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه همه باید نکاتی را در مورد داروهایی که با عنوان داروی لاغری عرضه می شود بدانیم، گفت: نکته اول اینکه در روش های علمی، اصولی و استاندارد لاغری، الگوی غذای سالم و ورزش مطرح است؛ اما برخی افراد از ناآگاهی و کم اطلاعی مردم سوءاستفاده و بعضی از داروها را به عنوان داروهای چربی سوز معرفی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروهای لاغری؛ خطری در کمین سلامت بانوان

داروهای لاغری؛ خطری در کمین سلامت بانوان