مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1397 ساعت 10:452018-06-02اقتصادي

چند روز بعد از نابودی دریاچه ولشت...


افزایش معادن شن و ماسه در اطراف یک دریاچه رانشی مانند دریاچه "ولشت"، خسارت جبران ناپذیری را به محیط زیست و اکوسیستم آن وارد می کند.

- افزایش معادن شن و ماسه در اطراف یک دریاچه رانشی مانند دریاچه "ولشت"، خسارت جبران ناپذیری را به محیط زیست و اکوسیستم آن وارد می کند.

دریاچه ولشت که یکی از مقاصد مهم گردشگری طبیعت برای گردشگران داخلی و خارجی است این روزها حال و روز خوشی ندارد و خطر شکافتن و رانش دیواره کوهی در قسمت جلویی این دریاچه به لحاظ فعالیت دو کارگاه معدن شن و ماسه و برداشت از کوه های پایین دست در امتداد تاج، این دریاچه را تهدید می کند و می تواند شبه سونامی فاجعه باری را برای چالوس و نوشهر رقم بزند.

*برداشت شرکت های شن و ماسه "ولشت" را تهدید می کند سعدی فاخری یکی از فعالان زیست محیطی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که یکی از کارخانه های شن و ماسه در 150 متری دره چالوس و پل ذغال قرار دارد اظهار کرد: پساب این کارگاه شن و ماسه علاوه بر آلودگی که برای رودخانه ایجاد می کند، دقیقا در هزار متری "ولشت" قرار دارد.

وی با اشاره به این که ارتعاشات و انفجارات شبانه روزی و برداشت خاک در این کارگاه باعث رانش دریاچه می شود خاطرنشان کرد: "ولشت" بر اثر یک رانش بسیار بزرگ به وجود آمده و برداشت از خاک های این منطقه تا دو کیلومت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند روز بعد از نابودی دریاچه ولشت...

چند روز بعد از نابودی دریاچه ولشت...