مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 خرداد 1397 ساعت 16:452018-06-06اقتصادي

جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی


مدیر عامل بورس انرژی می گوید هر چند که در دنیا نفت خام فرآورده های نفتی با دلار قیمت گذاری می شوند ولی با توجه به اینکه معاملات ایران با کشور های غربی، - بیشتر با اروپایی ها صورت می گیرد می توان به جای دلار در معاملات از یورو استفاده کرد و بورس انرژی از این لحاظ با مشکلی مواجه نمی شود.

سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به اینکه وضعیت بازار ارز چقدر می تواند در معاملات بورس انرژی تاثیر گذار باشد؟ اظهار کرد: خوشبختانه خریداران و فروشندگان در بورس انرژی با ساز و کار رینگ صادراتی و معاملات ارزی کاملا آشنا هستند ولی از زمانی که نرخ ارز دولتی 4200 تومان تصویب شده، ما هم در معاملاتمان از همین نرخ تبدیل استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: عرضه کننده ها سعی کرده اند نرخ تبدیل را در مظنه های دلاری برای عرضه هایشان و تعیین قیمت پایه تاثیر دهند و شاید این کار در بلند مدت خیلی مناسب نباشد و اطلاعات صحیحی به بازار مخابره نکند ولی در کل بازار ارز مشکلی هم برای بازار ما ایجاد نکرده است.

در حال حاضر معاملات ما در بخش صادراتی رونق خوبی دارد چرا که بازیگر ها این بازار را شناخته اند.

مدیرعامل بورس انرژی در پاسخ به اینکه آیا در اقتصاد فعلی ایران می توان بورس ارز راه اندازی کرد یا هنوز زیر ساخت ها آماده نیست؟ گفت: ما باید به سمت راه اندازی یک باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی

جابجایی یورو با دلار در معاملات بورس انرژی