مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1397 ساعت 07:002018-06-09اقتصادي

باید خودروهای داخلی را آسیب شناسی کنیم


عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: خروج خودروسازان خارجی مشکلی برای صنعت خودرو ایجاد نخواهد کرد به شرط آنکه خودروسازان خودروهای داخلی را آسیب شناسی کرده، - نقاط قوت آنها را تقویت و معایب شان را برطرف کنند.

ابوالفضل خلخالی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: خودروسازان داخلی از نظر تکنولوژی و دانش فنی، مشکلی برای طراحی و تولید خودروهای مناسب و با کیفیت ندارند.

وی ادامه داد: دلیل اینکه خودروسازان در فضای پسابرجام به سمت تولید مشترک با خودروسازان خارجی رفتند این بود که خودروهای جدید را با قیمت اقتصادی و با هزینه کمتری تولید کنند.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: حال که برخی خودروسازان خارجی تحت فشارهای آمریکا به دنبال خروج از ایران هستند مشکلی نیست و خودروسازان از این پس می توانند بر طراحی و تولید خودرو با برندهای داخلی متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه در این راه قدم اول این است که خودروسازان نقاط قوت خودروهای داخلی را تقویت و معایب آنها را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: اگر برندهای داخلی جدی گرفته شده و بر روی آنها سرمایه گذاری شود هم نیازهای داخلی برطرف شده و هم امکان صادرات و ارزآوری وجود خواهد داشت.

خلخالی ادامه داد: از این پس باید تمرکز خودروسازان بر توسعه خودروهای داخلی و به ویژه تقویت زنجیره تامین قطعات خودرویی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید خودروهای داخلی را آسیب شناسی کنیم

باید خودروهای داخلی را آسیب شناسی کنیم