مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1397 ساعت 10:102018-06-09پزشكي

ایرانشهر رکورددار ثبت بیماری های ژنتیکی در کشور


رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از لحاظ بیماری های ژنتیکی و عمدتاً تالاسمی بیشترین آمار را در کل کشور به خود اختصاص داده است.

- دکتر مهران امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: انجام نشدن آزمایش ساده ای که همچنان در بسیاری از روستاها و حاشیه شهرهای بلوچستان به دلیل ازدواج های غیررسمی زوج های جوان توسط عاقدین محلی غیررسمی انجام می شود و هم چنین انجام نشدن سقط قانونی (جنین مبتلابه تالاسمی ماژور تشخیص داده شده) موجب شده این دانشکده رتبه نخست متولدان تالاسمی را در کشور به خود اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: با شکل گیری معاونت اجتماعی در این دانشکده و ورود سازمان های مردم نهاد سلامت در حوزه دانشکده علوم پزشکی و اختصاص یک واحد به انجمن تالاسمی ایران شعبه ایرانشهر و بکارگیری یک خانم مبتلا به تالاسمی ماژور به عنوان مسئول دفتر در مهرماه سال گذشته پس از گذراندن دوره آموزشی در تهران (زیر نظر انجمن تالاسمی ایران)، موجب تسریع در تشخیص و درمان بیماران تالاسمی در دانشکده شده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه بیشترین علت متولدین کودکان تالاسمی ماژور را عقدهای غیررسمی به خود اختصاص داده بود، با برنامه ریزی صورت گرفته، عاقدین محلی غیررسمی شناسایی و چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانشهر رکورددار ثبت بیماری های ژنتیکی در کشور

ایرانشهر رکورددار ثبت بیماری های ژنتیکی در کشور