مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 خرداد 1397 ساعت 13:112018-06-11سياسي

موسوی گرمارودی: مرحوم سبزواری شیخ الطایفه بود


سیدعلی موسوی گرمارودی در آستانه سالگرد درگذشت مرحوم حمید سبزواری شاعر انقلاب اسلامی، گفت: ایشان تنها در سرود استاد نبودند؛ بلکه همه قالب ها و حوزه های شعری را با استادی تمام و با زبان فخیم که همان زبان خراسانی ست؛ - آزمود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، سیدعلی موسوی گرمارودی شاعر پیشکسوت کشور با بیان این که مرحوم حمید سبزواری بیشتر با سرود های انقلابی اش شناخته می شود؛ اظهار کرد: ایشان تنها در سرود استاد نبودند؛ بلکه همه قالب ها و حوزه های شعری را با استادی تمام و با زبان فخیم که همان زبان خراسانی ست؛ آزمود.

وی افزود: از مرحوم سبزواری دفاتر متعدد شعری در قالب های متفاوت به جا مانده است و ایشان را می توان به نوعی شیخ الطایفه دانست.

موسوی گرمارودی همچنین اظهار داشت: مرحوم سبزواری در حوزه مضمون نیز تجربه های بسیاری را پشت سر گذاشت و در دوران حیات خود در زمینه های جنگ تحمیلی، شهادت، انقلاب اسلامی، عاشقانه و شعر اعتراض و اجتماعی و .

به سرایش شعر پرداخت.

این شاعر پیشکسوت در توصیف زندگی و درگذشت مرحوم حمید سبزواری گفت: تنها می توانم به این مصرع از شعر حافظ اشاره کنم که می فرماید: نظیر خویش بنگذاشتند و بگذشتند .

گفتنی است؛ حسین ممتحنی، متخلص به حمید در سال 1304 در سبزوار متولد شد، و بعد ها به حمید سبزواری شهرت یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسوی گرمارودی: مرحوم سبزواری شیخ الطایفه بود

موسوی گرمارودی: مرحوم سبزواری شیخ الطایفه بود