مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 خرداد 1397 ساعت 10:152018-06-13بين الملل

پامپئو برای ارائه توضیحات به کره جنوبی رفت


وزیر امور خارجه آمریکا برای توضیح اطلاعیه غیرمنتظره رییس جمهور آمریکا درخصوص پایان مانورهای نظامی مشترک تحریک آمیز واشنگتن – سئول به کره جنوبی سفر کرد؛ - مساله ای که بسیاری آن را امتیازی بزرگ برای رهبر کره شمالی می دانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اگرچه سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به سئول برای مذاکره با وزرای خارجه کره جنوبی و ژاپن از قبل برنامه ریزی شده بود اما پس از آنکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد می خواهد مانورهای نظامی هزینه بر سالانه با سئول را متوقف کند و احتمالا تمامی 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را از این کشور خارج خواهد کرد، این نشست اهمیت بیشتری به خود گرفت.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده بود: پامپئو پیش از آنکه روز پنجشنبه برای توضیح به مقامات چینی درخصوص جزییات نشست رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور به پکن سفر کند، به سئول می رود و با مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی دیدار خواهد داشت.

یکی از موضوعات قابل توجه در نشست سنگاپور این بود که ترامپ به خبرنگاران اعلام کرد می خواهد به مانورهای نظامی مشترک کشورش با کره جنوبی پایان دهد.

در همین حال کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که باید نیت، هدف و منظور دقیق این اظهارات دونالد ترامپ را متوجه شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پامپئو برای ارائه توضیحات به کره جنوبی رفت

پامپئو برای ارائه توضیحات به کره جنوبی رفت