مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 خرداد 1397 ساعت 05:152018-06-14پزشكي

چالش برخی کشورها برای تامین خون کافی/ایران، سرآمد اهدای خون در منطقه


در حالی که هنوز 70 کشور در جهان به اهدای خون جایگزین و پولی وابسته هستند، ایران از سال 2007 به اهدای خون صد درصد داوطلبانه دست یافته است و اولین کشور در منطقه بود که چنین دستاوردی داشت.

- به مناسبت روز جهانی "اهدای خون؛ مرا هزار امید است و هر هزار تویی" چالش برخی کشورها برای تامین خون کافی/ایران، سرآمد اهدای خون در منطقه سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حالی که هنوز 70 کشور در جهان به اهدای خون جایگزین و پولی وابسته هستند، ایران از سال 2007 به اهدای خون صد درصد داوطلبانه دست یافته است و اولین کشور در منطقه بود که چنین دستاوردی داشت.

دکتر بشیر حاجی بیگی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله کشورها روز 14 ژوئن را به مناسبت روز جهانی اهدای خون جشن می گیرند، گفت: این روز جهت تقدیر از اهدا کنندگان داوطلب که بدون چشمداشت مالی برای نجات بیماران خون خود را اهدا می کنند و در راستای افزایش آگاهی ها نسبت به نیاز به اهدای خون مستمر جهت تضمین کیفیت، سلامت و در دسترس بودن خون و فرآورده های خونی برای بیماران نیازمند نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه خون و فرآورده های خونی سالانه جان میلیون ها نفر را نجات می دهند، گفت: این فرآورده ها به بیمارانی هم که در شرایط تهدید کننده زندگی قرار دارند کمک می کند که زندگی با کیفیت تری داشته باشند و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چالش برخی کشورها برای تامین خون کافی/ایران، سرآمد اهدای خون در منطقه

چالش برخی کشورها برای تامین خون کافی/ایران، سرآمد اهدای خون در منطقه