مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1397 ساعت 10:062018-06-17پزشكي

خون در ادرار نشانه چیست؟


یک متخصص طب اورژانس با اشاره به برخی علل بروز سنگ کلیه، عفونت مجاری ادراری و وجود خون در ادرار، راهکارهایی را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها تشریح کرد.

- دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سنگ در کلیه به دنبال ته نشین شدن نمک های اسیدی و معدنی ایجاد می شود، گفت: حرکت سنگ بسیار دردناک است، اما معمولا آسیبی به کلیه ها و مجاری ادراری وارد نمی کند.

سابقه فامیلی، سن بالای 40 سال، مذکر بودن، کاهش مایعات بدن، رژیم پر پروتیین و قند و سدیم، وزن بالا، بیماری های گوارشی و جراحی و بعضی بیماری ها باعث افزایش تشکیل سنگ های کلیوی می شوند.

وی افزود: علائمی چون درد بسیار شدید پشت و زیر دنده ها، کشیده شدن درد به زیر شکم، کشاله ران و بیضه ها، درد در حین ادرار کردن، ادرار صورتی، قرمز و قهوه ای، تیره و بدبو بودن ادرار، تهوع و استفراغ، احساس دائمی ادرار و دفع بیش از حد ادرار و تب و لرز همزمان با عفونت در افراد مبتلا به سنگ های کلیوی مشاهده می شود.

دردهای ناشی از سنگ های کلیوی اغلب موجی و کم و زیاد شونده هستند.

باید توجه کرد که در صورت تشدید علائم و یا بروز علائمی چون درد بسیار شدید و غیرقابل تحمل که همراه با تهوع و استفراغ، تب و لرز، خون در ادرار و یا عدم دفع ادرار است، باید به پزشک مراجعه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خون در ادرار نشانه چیست؟

خون در ادرار نشانه چیست؟