مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 12:052018-06-25اقتصادي

پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شد


با توجه به قرار گرفتن خودرو در لیست کالاهای ممنوعه وارداتی، پیش فروش خودروهای وارداتی از این به بعد غیرمجاز خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خرداد ماه مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر ممنوعیت واردات بیش از 1400 قلم کالا را به سازمان توسعه تجارت ابلاغ کرد.

طبق این ابلاغیه از ابتدای تیر ماه ثبت سفارش و واردات کالاهای لوکس و غیرضروری از جمله خودرو ممنوع شده و همچنین ثبت سفارش های پیشین انجام شده برای واردات این محصولات نیز در صورتی که تا تاریخ 30 خرداد ماه ارز آنها تخصیص نیافته باشد، ممنوع است.

به این ترتیب با مصوبه دولت از ابتدای تیر ماه امکان ثبت سفارش و واردات خودروهای خارجی وجود نخواهد داشت و واردات این خودروها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

این در حالی است که براساس آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، تنها شرکت های رسمی واردکننده خودرو که دارای نمایندگی از خودروسازان خارجی هستند پس از کسب مجوز از وزارت صنعـت، معدن و تجارت؛ مجاز به عرضه خودروهای وارداتی به روش "پیش فروش" خواهند بود.

طبیعتا با ممنوع شدن واردات خودرو از این پس این وزارتخانه مجوزی برای پیش فروش خودروهای وارداتی صادر نخواهد کرد و عملا پیش فروش خودروهای خارجی از ابتدای تیر ماه غیرمجاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شد

پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شد