مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 تیر 1397 ساعت 13:152018-06-27پزشكي

اضطراب در روز امتحان، توانایی فرد را کاهش می دهد


رییس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: وقتی سطح اضطراب بالا باشد، توجه فرد به استرس و امتحان معطوف می شود و این امر موجب نگرانی در زمان امتحان و در نتیجه پایین آمدن نمره امتحان می شود.

- فریبا طیری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اضطراب و استرس در هر فردی پدیده ای عادی است، اماگاهی اوقات این استرس از حد معمول خود می گذرد و جنبه مرضی پیدا می کند.

وی افزود: وجود اضطراب در حد اعتدال آمیز آن، پاسخی سازش یافته است و موضع گیری متفاوت انسان ها در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی را به دنبال دارد، به عنوان مثال، وقتی مادری در تاخیر فرزندش نگران باشد یا در مواقع بارانی با احتیاط رانندگی کنیم، اضطرابی طبیعی و یک نوع احساس مسئولیت است.

رییس اداره مشاوره دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: وجود اندکی اضطراب می تواند به عنوان یکی از مؤلفه های شخصیت و در واقع بخشی از زندگی انسان تاثیر مثبتی بر فرآیند و تحول آن داشته باشد و فرصتی را برای افراد فراهم می کند تا مکانیزم های سازشی خود را در صورت مواجه شدن با منابع اضطراب زا گسترش دهد.

طیری با بیان اینکه این اضطراب نه تنها هیچ ضرری برای رشد انسان ندارد بلکه امری سازنده و مفید است، بیان کرد: در حالت غیرطبیعی یک نوع اضطراب مرضی(منفی) وجود دارد که عامل بسیاری از اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضطراب در روز امتحان، توانایی فرد را کاهش می دهد

اضطراب در روز امتحان، توانایی فرد را کاهش می دهد