مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 تیر 1397 ساعت 09:202018-07-03اجتماعي

بختک گرد و غبار به جان کردستان/ این شرایط چند میلیارد خسارت می زند؟


رویای تابستانی امسال کردستان در حالی آغاز می شود که سایه شوم گرد و غبار بار دیگر بر شانه های این سرزمین افتاده و غبار وحشتناک توأم با گرد خفقان و سنگینی، - خواب شیرین زندگی را از سر این روزها و شب های کردستان می پراند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گرد و غبار نام آشنا اما نامبارکِ فرهنگ لغت این روزهای کردستان و هشت استان دیگر غرب و جنوب غربی کشور است که در تعبیر آن می توان به غبار و رنگ خاکستری نشسته بر چهره این روزهای تابستان اشاره کرد.

پدیده شومی که با آغاز این فصل تا واپسین روزهای پاییز به این استان هجوم آورده و بر آسمان آن چنبره می زند و کماکان در ضمیر مردمانش نقش می بندد.

خاک مرده و مرده سازی که بی امان حکمرانی می کند و ردپای حکومت قهرآلودش در رگه های سردردها و سرگیجه ها و سرفه های پیر و جوان قابل پیگیرد بوده و غمبادش در چهره های ماسک زده زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و خردسال و حتی برگ های به گِل نشسته درختان و گلها، آن هم وسط گرمای 42 درجه تابستان چهره کریهی به این شهر بخشیده و در عین حال ریه های کردستان را فشرده و این روزها بختگی شده که به جان بیماران تنفسی و قلبی و آنانی که آلرژی امانشان را برده، افتاده است.

شاید به ظاهر تنها مشکلات تنفسی و کاهش دید را بدیهی ترین دستاورد این موجود نامریی دانست، اما مقاله اثرات طوفان های گرد و غباری بر سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بختک گرد و غبار به جان کردستان/ این شرایط چند میلیارد خسارت می زند؟

بختک گرد و غبار به جان کردستان/ این شرایط چند میلیارد خسارت می زند؟