مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 تیر 1397 ساعت 15:162018-07-03سياسي

«رد ثبت» پرونده میراث طبیعی ارسباران به «امکان ثبت» تبدیل شد


معاون رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کمیته میراث جهانی یونسکو در پی تلاش های هیات نمایندگی کشورمان و ارائه توجیهات علمی از رأی قبلی خود دایر بر«رد ثبت» ارسباران در فهرست میراث جهانی منصرف شد.

- رد ثبت پرونده میراث طبیعی ارسباران به امکان ثبت تبدیل شد معاون رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: کمیته میراث جهانی یونسکو در پی تلاش های هیات نمایندگی کشورمان و ارائه توجیهات علمی از رأی قبلی خود دایر بر رد ثبت ارسباران در فهرست میراث جهانی منصرف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ، محمدحسن طالبیان اظهار داشت: با این رأی ایران می تواند پس از رفع مشکلات از جمله ضرورت جابه جایی زمین های کشاورزی موجود در منطقه نسبت به ارائه پرونده و ثبت اثر اقدام کند.

وی افزود: براساس تصمیم ارزیابان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) این پرونده رد (Non inscription) اعلام شده بود که با رایزنی های انجام شده باIUCN همچنین اعضای کمیته در دفاع از ارزش های پرونده امکان ثبت این اثر پس از رفع مشکلات عنوان شده در ارزیابی کارشناسان اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رد ثبت» پرونده میراث طبیعی ارسباران به «امکان ثبت» تبدیل شد

«رد ثبت» پرونده میراث طبیعی ارسباران به «امکان ثبت» تبدیل شد