مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1397 ساعت 10:202018-07-04پزشكي

اختلال افسردگی در خانواده ها زمینه ساز خودکشی است


یک کارشناس ارشد روانشناسی در یزد با بیان این که خودکشی گامی برای رهایی از مشکلات نیست، گفت: بسیاری از افراد برای جلب توجه یا رسیدن به خواسته های خود اقدام به خودکشی می کنند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از مردم در دوره ای از زندگی خود به مقوله مرگ فکر کرده اند اما تعداد بسیار کمی از آن ها واقعا به خودکشی عمل می کنند.

با توجه به این که هر ساله بیش از یک میلیون انسان خودکشی می کنند، این اقدام باعث شده که خودکشی سیزدهمین عامل مرگ و میر در جهان تلقی شود .

این امر که در بسیاری از جوامع سنتی و پیشرفته وجود داشته اغلب به اختلال روانی نظیر افسردگی، اختلال دو قطبی، شکست عشقی، اعتیاد به الکل یا سوء مصرف دارو نسبت داده می شود.

بنابراین برای بیرون آمدن از این بحران، تعیین عوامل ایجاد کننده، فهم احساسات شخص خودکشی کننده و مواجهه با افکار شخص بسیار مهم و اساسی است.

دکتر نیره غلام پور کارشناس ارشد روانشناسی در گفت وگو با ایسنا با بیان این که خودکشی و اقدام به خودکشی از مهمترین شاخص های بهداشت روانی افراد به حساب می آید، اظهار کرد: مواردی مانند عوامل اقتصادی، عدم حمایت اجتماعی، بیکاری، بیماری جسمی و روانی به ویژه افسردگی با خودکشی در ارتباط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال افسردگی در خانواده ها زمینه ساز خودکشی است

اختلال افسردگی در خانواده ها زمینه ساز خودکشی است