مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1397 ساعت 15:152018-07-04سياسي

پرسشی درباره نقش سلاح بر فرش های افغان


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: فرش های بافته شده توسط افغان ها نشان می دهد خیال آنها اشغال نشده است؛ چرا به رغم وجود ویرانی در جنگ، - در این فرش ها ویرانی، کشته و شهید و غم و اندوه و حتی حماسه مشاهده نمی شود و فقط سلاح وجود دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سید محمد بهشتی در نشست تاثیر و نمایش جنگ در نقوش فرش افغانستان ، با اشاره به سفر خود به افغانستان در سال 1355 گفت: در آن سال حال افغانستان خیلی خوب بود و هرچیزی در جای خودش قرار داشت.

یک ماه بعد از استقرار آقای کرزای برای دومین بار به افغانستان سفر کردم و در کابل تقریبا هیچ چیزی سرجای خودش نبود و این امر بسیار تلخ بود.

او در ادامه با اشاره به حمله مغول به ایران افزود: در کتاب های تاریخ، تصویر تلخ و تکان دهنده ای از فجایع و ویرانی های این حمله وجود دارد اما 30 سال بعد از این حمله وزیر آنها یک ایرانی بود و همه نظام دیوانی آنها توسط ایرانی ها فتح شده بود و به شهادت سلطانیه که یکصد سال بعد از حمله مغول ها ساخته شده است، می توان گفت در کمتر از یک قرن موفق به فتح مغول ها شدیم.

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در توضیح این موضوع گفت: در زیر گنبد سلطانیه یک هکتار تزیینات ریز وجود دارد که هیچ نشانه ای از مغول در آن نمی توان یافت بناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرسشی درباره نقش سلاح بر فرش های افغان

پرسشی درباره نقش سلاح بر فرش های افغان