مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 تیر 1397 ساعت 13:202018-07-05بين الملل

میانجیگری آلمان نزد حماس برای انجام قرارداد تبادل اسیران


الحیاه مدعی شده است، آلمان قصد میانجی گری در مذاکرات غیرمستقیم رژیم صهیونیستی با جنبش حماس درباره قرارداد احتمالی تبادل اسرا را دارد که به موجب آن چهار اسیر اسراییلی در مقابل اسرای فلسطینی آزاد می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی منابع غربی در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه ای الحیاه فاش کردند، آلمان مشابه نقشی که در مذاکرات موفقیت آمیز آزادسازی گلعاد شلیط، سرباز اسراییلی اسیر شده در سال 2011 در مقابل آزادی 1050 اسیر فلسطینی ایفا کرد، از حدود سه سال قبل دیدارها و رایزنی هایی را با حماس آغاز کرده است.

ارنست اورلاو، میانجی گر آلمان در قرارداد آزادی شلیط در مقابل آزادی اسرای فلسطینی بود.

شلیط در یک عملیات ویژه نیروهای جنبش حماس در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی گذرگاه کرم ابو سالم در جنوب شرق شهر رفح در 25 ژوئن 2006 به اسارت درآمد.

این سرباز اسراییلی طی یک قرارداد تبادل اسرا در گذرگاه مرزی رفح با نظارت مصر آزاد شد و در مقابل اسرای فلسطینی با اتوبوس به نوار غزه منتقل شدند.

منابع یاد شده اظهار داشتند: فرستاده های آلمان چندین بار به شکلی کاملا محرمانه به غزه سفر کرده و با رهبران حماس که مامور مذاکره با اسراییل از طریق طرف سومی بودند، دیدارهایی برای بررسی راه های عقد قرارداد تبادل اسرا داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجیگری آلمان نزد حماس برای انجام قرارداد تبادل اسیران

میانجیگری آلمان نزد حماس برای انجام قرارداد تبادل اسیران