مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 تیر 1397 ساعت 12:452018-07-07پزشكي

دیدگاه های یک روانشناس درباره علت گرایش به خودکشی


یک متخصص کودک و نوجوان دلایل گرایش به خودکشی در نوجوانان را عنوان و راهکارهای مقابله با آن را ارائه داد.

- مختار ویسانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روانشناسان بالینی معتقدند خودکشی نتیجه نفرتی است که فرد نسبت به دیگران و جامعه دارد.

وی افزود: دوره نوجوانی که بین سنین 12 تا 20 سالگی است، به دوره طوفانی معروف است، دوره ای که فرد مانند طوفان تند می آید و خاموش می شود، ثبات مشخص در رفتار و گفتار ندارد، آرمان گرایی و نااستواری هیجانی داشته و بی ثبات است.

این متخصص روانشناسی کودک و نوجوان عنوان کرد: خودکشی بین دختران و پسران جوان و نوجوان متفاوت است، دختران اغلب تلاش بیشتری برای انجام خودکشی انجام می دهند و تظاهر و اقدام به خودکشی در آنها زیاد است اما پسرها غالبا در پایان رساندن خودکشی موفق ترند و اقدام آنها منجر به مرگ می شود.

وی بیان کرد: نوجوانی دوره انسجام و سرگشتگی هویت است که در این دوره نوجوانان از خودشان می پرسند هدف از درس خواندن چیست؟ یا مقابل آیینه زیاد با خود صحبت می کنند، و خود را در مسائل دینی، مذهبی، تحصیلی و خانوادگی نسبت به دوستانشان مقایسه می کنند.

ویسانی ادامه داد: ویژگی اساسی دوره نوجوانی منحصر به فرد بودن است، نوجوان خود را تافته جدا بافته می داند و احساس می کند با اعضاء خانواده خود فرق دارد و می خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدگاه های یک روانشناس درباره علت گرایش به خودکشی

دیدگاه های یک روانشناس درباره علت گرایش به خودکشی