مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 تیر 1397 ساعت 14:052018-07-09اقتصادي

برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید


کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار از امنیت شغلی با عنوان خط قرمز جامعه کارگری یاد می کنند و بر ضرورت حفظ امنیت شغلی تاکید دارند؛ بر همین اساس وزارت کار در دولت دوازدهم سیاست پرداختن به مقوله امنیت شغلی کارگران و ساماندهی قراردادهای موقت کار را در پیش گرفته است.

برخی کارشناسان نیز بر این باورند که با شرایط حاکم بر اقتصاد، رکود بازار کار و نیاز شدیدی که فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به فضای کسب و کار در خود احساس می کنند نمی توان ضرورت وجود قراردادهای موقت را نادیده گرفت.

این در حالی است که فعالان حوزه کار بر لزوم حفظ امنیت شغلی کارگر و صیانت از نیروی کار تاکید دارند و رفتار برخی کارفرمایان را که برای رهایی از هزینه های تولید و تامین مواد اولیه یا عدم پرداخت حق بیمه، نیروی کار را با قرارداد موقت جذب می کنند، مورد انتقاد قرار می دهند.

مرداد ماه سال گذشته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سامانه ثبت قراردادهای کار و سامانه ثبت دادخواست ها رونمایی کرد؛ این سامانه مرکب از 30 نرم افزار است که قابلیت ارتباط با یکدیگر را دارند و پیوند میان این نرم افزارها موجب تحقق بخش اعظمی از مطالبات کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید

برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید