مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 14:002018-07-10اجتماعي

ضرورت یک رویکرد جدید در شناخت وضعیت هوش کودکان


داشتن فرزندی باهوش و فعال آرزوی همه والدین است و توجه به این باور که « فرزند ما باهوش است» به یک ارزش اجتماعی در جوامع انسانی تبدیل شده است.

- داشتن فرزندی باهوش و فعال آرزوی همه والدین است و توجه به این باور که فرزند ما باهوش است به یک ارزش اجتماعی در جوامع انسانی تبدیل شده است.

خوشبختانه از نظر روانشناسی مفهوم هوش ماهیت رتبه ای ندارد و روانشناسان هرگز به کسی عنوان زرنگ یا خنگ نمی دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایکوسنترال، باور سنتی در مورد ماهیت هوش و استعداد از نظر علم نوین کامل به نظر نمی رسد.

طبق باور سنتی افرادی هستند که به طور ذاتی از موهبت هوش بیشتری برخوردارند و در این میان افرادی هستند که باز هم به طور ذاتی هوش و استعداد ضعیف تری دارند.

از آنجایی که علم روانشناسی همچنان در حال کشف ابعاد جدید و ناشناخته انسان است، بنابراین بهتر است بدانیم که هوش و استعداد یک مفهوم ساده و ذاتی نیست، بلکه هوش و استعداد نیازمند شکوفایی است و این وظیفه پدر و مادر است که استعداد فرزند خود را در گام اول شناسی کنند و در مراحل بعد در جهت شکوفایی آن گام بردارند.

از نظر روانشناسی مدرن، مفهوم هوش و استعداد به عواملی همچون مراقبت صحیح والدین، سیستم آموزش و پرورش مطلوب، شرایط جسمی و ذهنی مطلوب، انگیزه بالا و توانایی کشف، تمرکز و کنترل احساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت یک رویکرد جدید در شناخت وضعیت هوش کودکان

ضرورت یک رویکرد جدید در شناخت وضعیت هوش کودکان