مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 تیر 1397 ساعت 16:062018-07-15سياسي

وصیت ویژه شهید خیزاب درباره حضور اجتماعی همسرش/ نقش حیاتی زنان در تربیت نسل ها


بانوان موفق و فعال در عرصه اجتماعی اصفهان نشان داده اند حجاب نه تنها مانعی برای حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه نیست بلکه باعث می شود تا زنان با اعتماد به نفس بیشتری در اجتماع حضور پیدا کرده و نشان دهند که توانمندی های زیادی حتی در پست های مدیریتی کلان کشور دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، فرهنگ پوشش و مقوله حجاب و عفاف همواره در تاریخ ایران ریشه ای عمیق داشته و حتی به صدها سال پیش از اسلام باز می گردد؛ در فرهنگ ایرانی حیا به عنوان یک ارزش مطرح بوده و حتی برخی از چادرها مشابه نوعی از پوشش های ایرانیان باستان است که مورد پذیرش اسلام قرار می گیرد و از آن به عنوان حجاب برتر یاد می کنند؛ پس از اسلام هم فرهنگ حجاب در خانواده ها و جامعه ایرانی یکی از ارزش های انسانی و اسلامی به حساب می آمده است.

چهره های علمی و کارشناسان حوزه مطالعات اجتماعی نیز در آثار خود بارها به مسأله عفاف اهمیت بسیاری داده اند چراکه سلامت خانواده و اجتماع را در گرو عفت زنان دانسته و بر اساس مفاهیم روایی و دینی معتقدند که مردان از دامان مادران و زنان به معراج می روند.

شهدای بزرگوار هم به پیروی از تعالیم اسلام به موضوع حجاب بارها و بارها در وصایا و صحبت های خود تأکید کرده اند و این مسأله را در کنار عدالت، آزادی و پیروی از حق و ولایت فقیه از مهمات جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصیت ویژه شهید خیزاب درباره حضور اجتماعی همسرش/ نقش حیاتی زنان در تربیت نسل ها

وصیت ویژه شهید خیزاب درباره حضور اجتماعی همسرش/ نقش حیاتی زنان در تربیت نسل ها