مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 07:002018-07-16اقتصادي

پول های کثیفی که به بهره کشی از کودکان دامن زده است


موضوع کودکان کار در کرج به خصوص کودکان زباله گرد قدری با پیچیدگی اجتماعی همراه است و بخش زیادی از پیچیدگی این موضوع به گردش مالی عظیمی که پشت صحنه این ماجرا جریان دارد مربوط است.

- تصور کنید کودکان چرخ به دستی که مشغول جمع آوری زباله هستند؛ در ظاهر حس ترحم نسبت به این صحنه در ذهن هر بیننده ای برانگیخته می شود اما در واقعیت آن کودک در حال جمع آوری طلای کثیفی است که کثیفی اش بر دستان خودش می ماند و طلایش به جیب کسانی دیگر سرازیر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا منطقه البرز، ته این داستان به جاهای تاریکی ختم می شود اما اگر سر نخ را تا همین سال های نه چندان دور دنبال کنیم اصل قضیه به اقدام غیرقانونی شهرداری کرج در تفکیک فرآیند انتخاب پیمانکاران جمع آوری زباله از سازمان پسماند و تمرکز آن در سازمان مرکزی شهرداری بر می گردد.

بر همین اساس با واگذاری این کار به پیمانکاران مشخص، این پیمانکاران افرادی را برای جمع آوری زباله های با ارزش از سطح کرج به کار می گیرند که به گفته بسیاری از فعالان اجتماعی، تعداد زیادی از این افراد کودک هستند؛ کودکانی که میانگین سنی آنها 12 سال است حتی در میان آنها کودک چهارساله نیز مشاهده شده است.

برخی از این پیمانکاران علاوه بر به کارگیری نیروی کار ارزان در بستن قرارداد با شهرداری نیز به سودهای قابل توجهی دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول های کثیفی که به بهره کشی از کودکان دامن زده است

پول های کثیفی که به بهره کشی از کودکان دامن زده است