مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 14:262018-07-16پزشكي

آفتاب سوختگی به اندازه سوختگی حرارتی وخیم است


 مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آسیب های ایجاد شده بر اثر آفتاب سوختگی را بسیار خطرناک دانست و گفت: - آفتاب سوختگی شدید به اندازه سوختگی حرارتی وخیم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سارا شاه آبادی، مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نباید آفتاب سوختگی را بی اهمیت انگاشت، گفت: هرساله افرادی بر اثر قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید فوت می کنند و میلیون ها نفر دچار آفتاب سوختگی می شوند.

سارا شاه آبادی آفتاب سوختگی را نوعی التهاب پوستی دانست که در اثر مجاورت طولانی مدت در آفتاب یا سایر منابع پرتو فرابنفش حاصل می شود و سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و گاهی ایجاد تاول را به همراه دارد.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه آفتاب سوختگی برخلاف سوختگی حرارتی فوراً تظاهر نمی کند، در تشریح علائم سوختگی گفت: هنگامی که دردناکی و قرمزی پوست شروع می شود، آسیب پوستی از قبل رخ داده و درد در 6 تا 48 ساعت ابتدایی پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید بیشترین شدت را دارد.

وی قرارگرفتن در معرض آفتاب در ساعت اوج تابش، روشنی پوست، استفاده از برخی داروها از جمله بعضی از آنتی بیوتیک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتاب سوختگی به اندازه سوختگی حرارتی وخیم است

آفتاب سوختگی به اندازه سوختگی حرارتی وخیم است