مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 03:052018-07-16فرهنگي

ردپای همایون شجریان در یک نمایشگاه خط


یک نمایشگاه خوشنویسی در آستانه برپایی است که آثارش با گوش دادن به قطعات موسیقایی خلق شده که همایون شجریان خوانده است.

- جعفر آذری ـ هنرمند خوشنویس ـ در گفت وگو با ایسنا درباره نمایشگاهش که موج سودا نام دارد، توضیح داد: در این نمایشگاه 30 قاب، اثر خوشنویسی شکسته نستعلیق ارائه شده که در آن ها از اشعار شعرای مختلف استفاده کردم، از شعرای حال حاضر می توانم به استادان محمدرضا شفیعی کدکنی، هوشنگ ابتهاج، محمدعلی بهمنی و از قدما به خیام، حافظ، سعدی، مولانا و تک بیت های صائب تبریزی و گاه بیدل دهلوی اشاره کنم.

او بیان کرد: یک خوشنویس هنگام آماده شدن برای خلق یک اثر اولین چیزی که بعد از انتخاب شعر و ملازمات کتابت با خود همراه می کند یک موسیقی مناسب است که می تواند باکلام یا بی کلام باشد.

با توجه به اینکه خواسته ام با آثار ارائه شده در فضاهای خاص ترکیبی طبعی بیازمایم، در انتخاب موسیقی همراه نیز از آثار آقای همایون شجریان بهره برده ام که شاید با پرداختن به فضاهای جدید در موسیقی سنتی، با انتقاداتی هم مواجه باشد که یقین دارم همیشه اولین ها اینگونه اند.

آذری با بیان خاطره ای از نمایشگاهی خارجی و اینکه مردم آنجا درباره ایران و فرهنگ ایرانی کم می دانند و گاه قوانین حاکم بر جوامع عرب را به ایران نسبت می دهند، گفت: باید هر هنری که به آن مبادرت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای همایون شجریان در یک نمایشگاه خط

ردپای همایون شجریان در یک نمایشگاه خط