مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 11:352018-07-18بين الملل

چرا سعودی ها و ائتلافشان نمی توانند در یمن پیروز شوند؟


«در گزارش سالانه آمریکا درباره "رده بندی قدرت" در جهان که هفته گذشته منتشر شد، عربستان سعودی و امارات به ترتیب در رده 9 و 10 جهان قرار گرفتند.

- در گزارش سالانه آمریکا درباره "رده بندی قدرت" در جهان که هفته گذشته منتشر شد، عربستان سعودی و امارات به ترتیب در رده 9 و 10 جهان قرار گرفتند.

این در حالی است که این دو قدرت نظامی چهار سال است که درگیر جنگ با یمن به عنوان یکی از ضعیف ترین کشورهای جهان و حوثی های مورد حمایت ایران شده اند و به نظر هم نمی رسد که بتوانند پیروز شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه هاآرتص - چاپ سرزمین های اشغالی- در تحلیلی درباره ناکامی سعودی ها و ائتلافشان در جنگ یمن نوشته است: ارتش های عربستان و امارات دو نمونه از مجهزترین و پول دارترین نیروهای نظامی در جهان اند.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین الملل در استکهلم، بودجه نظامی عربستان در سال 2017 حتی از روسیه هم که سومین بودجه نظامی در جهان را با رقم 69.

4 میلیارد دلار در اختیار دارد، فراتر رفت.

این اندیشکده هم چنین عربستان را در رده دوم بزرگترین واردکنندگان سلاح در جهان در سال 2015 و 2016 معرفی و خاطرنشان کرد که چنین وارداتی در شش سال گذشته بیش از 200 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سعودی ها و ائتلافشان نمی توانند در یمن پیروز شوند؟

چرا سعودی ها و ائتلافشان نمی توانند در یمن پیروز شوند؟