مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 11:102018-07-21اقتصادي

گیلان از پایگاه های اصلی فرش ابریشم کشور


​رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: توانمندی فرش بافان و کیفیت خوب فرش ابریشم گیلان موجب شده که این استان یکی از پایگاه های اصلی فرش ابریشم کشور باشد.

- مجتبی مهری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر در گیلان بالغ بر 50 هزار متر مربع فرش بافته می شود، گفت: این میزان نسبت به سال های گذشته از رشد قابل توجه ای برخوردار است.

وی افزود: در 3 یا 4 سال گذشته فقط 12 هزار متر مربع در گیلان فرش بافته می شد، که با حمایت از فرش بافان و شرایط خوب بیمه تامین اجتماعی برای فعالین در این صنعت به تدریج افزایش یافت.

مهری با بیان اینکه در حال حاضر 13 هزار و 396 نفر در گیلان در حوزه بافت فرش فعالیت دارند، گفت: برخوداری از تامین اجتماعی منجر خواهد شد که افراد بیشتری برای ورود به بافت هنر صنعت فرش تشویق شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که تامین اجتماعی حمایت لازم ار از فرش بافان را نداشته باشد، شاهد افول این صنعت در استان خواهیم بود.

رییس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خاطرنشان کرد: فرش های بافته شده در گیلان از نظر کیفیت هم تراز استاهای فرش خیز کشور هستند و گیلان می تواند به یکی از پایگاه های فرش ابریشم در کشور تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان از پایگاه های اصلی فرش ابریشم کشور

گیلان از پایگاه های اصلی فرش ابریشم کشور