مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 07:002018-07-22بين الملل

مارادونا، مارکس، افلاطون


فعلا که همه کارگران نمی توانند مثل مارکس لباس بپوشند و همه آرژانتینی ها نمی توانند مثل مارادونا در خانه دو استخره زندگی کنند، چه باید کرد؟ آیا باید خرده ای نگرفت بر مارادونا و متفکران مرفه و شیک پوشی که از سرمایه داری بد می گویند ولی خودشان بیشتر شبیه .

- فعلا که همه کارگران نمی توانند مثل مارکس لباس بپوشند و همه آرژانتینی ها نمی توانند مثل مارادونا در خانه دو استخره زندگی کنند، چه باید کرد؟ آیا باید خرده ای نگرفت بر مارادونا و متفکران مرفه و شیک پوشی که از سرمایه داری بد می گویند ولی خودشان بیشتر شبیه سرمایه دارانند تا کارگران؟ وضعیت زندگی مارادونا و این متفکران با عدالت لیبرالیستی تطابق دارد ولی با عدالت مارکسیستی نه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه اعتماد نوشت: مورخان مارکسیسم نوشته اند که روزی کارل مارکس به کارخانه ای رفته بود تا برای کارگران آنجا سخنرانی کند، کارگران هم مشتاقانه آمدند تا ببینند این مارکس کیست که نامش به عنوان مدافع حقوق آنان همه جا به گوش می رسد ولی وقتی که دیدند جناب مارکس با کت وشلوار و ظاهری شبیه سرمایه داران از راه رسید و رفت پشت تریبون سخنرانی، از او پرسیدند: تو چرا شبیه ما نیستی؟ مارکس هم در جواب شان گفت: قرار نیست من شبیه شما بشوم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارادونا، مارکس، افلاطون

مارادونا، مارکس، افلاطون