مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 11:012018-07-22بين الملل

اعتراض شدید خودروسازان آمریکایی به سیاست تعرفه ای ترامپ


اگرچه شرکت های بزرگ آمریکایی نمی خواهند با ترامپ سرشاخ شوند اما تلاش می کنند به هر طریق ممکن از لابی گری گرفته تا تظاهرات از گسترش بیشتر سیاست اعمال تعرفه گمرکی دولت آمریکا جلوگیری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شرکت های بزرگ آمریکایی به خصوص شرکت های مطرح خودروسازی فعال در این کشور به شدت نگران اعمال تعرفه های بیشتر از سوی دولت آمریکا بر کالاهای خارجی وارداتی از دیگر کشورها از جمله چین و اعضای اتحادیه اروپا هستند.

دولت ترامپ هم اکنون بر واردات فولاد و آلومینیوم تعرفه به ترتیب 25 و 10 درصدی اعمال کرده و خودروسازان آمریکایی که برای ساخت قطعات خودرو از فولاد یا آلومینیوم وارداتی استفاده می کنند اعلام کرده اند که این مسئله به افزایش قیمت خودرو منجر شده و رقابت پذیری آنها را در بازار داخل و خارج کاهش می دهد.

دونالد ترامپ چند روز پیش گفت که طی 3 تا 4 هفته آینده تصمیم نهایی را برای اعمال تعرفه بر واردات خودرو و لوازم یدکی اتخاذ خواهد کرد.

خودروسازان آمریکایی به شدت نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرده اند و این مسئله فقط به خودروسازان خارجی محدود نمی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز"، مدیران ارشد شرکت خودروسازی جنرال موتورز، که یکی از 3 برند بزرگ خودروسازی آمریکایی محسوب می شود، به شدت نسبت به احتمال خروج کامل ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض شدید خودروسازان آمریکایی به سیاست تعرفه ای ترامپ

اعتراض شدید خودروسازان آمریکایی به سیاست تعرفه ای ترامپ