مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1397 ساعت 04:002018-07-24اقتصادي

شرکت های استارت آپ، پیشتاز و عامل ایجاد موج اول توسعه تکنولوژی در کشورند


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان عمدتاً در تبدیل ایده به محصول تولیدی فعالیت می کنند و به همین دلیل در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند، - ولی در نوآوری بازار کمتر موفق بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهزاد سلطانی در پنل تخصصی الگوی اسلامی پیشرفت، ابتدا به تحلیل مختصری در مورد میزان وجود نوآوری در استارت آپ ها پرداخت و گفت: استارت آپ ها در ایران در مرحله ایده پروری بیشتر کپی می کنند تا نوآوری، که البته این موضوع به طور طبیعی و به دلیل تجربه کشورهای دیگر نه تنها مشکلی ندارد بلکه برای انتقال سریع ایده های روز ضروری است.

وی افزود: در مرحله توسعه محصول نیز به دلیل اینکه اکثر استارت آپ ها در حوزه خدمات و IT فعالیت می کنند، حجم فعالیت در توسعه محصول به نسبت سایر مراحل کمتر بوده و در پی آن نوآوری کمتری نیز مورد نیاز است؛ ولی در مرحله بازار استارت آپ ها کاملاً نوآور بوده اند و با کسب سهم قابل توجهی از بازار توانسته اند پیشتاز بوده و موج تحول فناوری در کشور ایجاد کنند.

سلطانی ادامه داد: تحلیلی که از شرکت های دانش بنیان ارائه شد، متفاوت بود و نشان می دهد شرکت های دانش بنیان چون در تبدیل ایده به محصول تولیدی عمدتاً فعالیت می کنند، در مرحله توسعه محصول نوآوری بیشتری دارند و قوی هستند، ولی در نوآوری بازار کمتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرکت های استارت آپ، پیشتاز و عامل ایجاد موج اول توسعه تکنولوژی در کشورند

شرکت های استارت آپ، پیشتاز و عامل ایجاد موج اول توسعه تکنولوژی در کشورند