مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1397 ساعت 09:552018-07-25بين الملل

بررسی وضعیت غزه در شورای امنیت و تلاش ها برای جلوگیری از وقوع جنگ


فرستاده خاورمیانه سازمان ملل گفت رژیم صهیونیستی و حماس روز شنبه تنها چند دقیقه با یک رویارویی ویرانگر دیگر در نوار غزه فاصله داشتند؛ درگیری که به دنبال تلاش های دیپلماتیک سازمان ملل و مصر برای وادار کردن دو طرف به عقب نشینی، - از آن جلوگیری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولای ملادینوف، فرستاده خاورمیانه سازمان ملل هشدار داد: تا زمانی که ما حقیقتا شروع به اقدامات لازم برای تغییر روند مخرب فعلی نکنیم، وقوع انفجار یک جنگ دیگر تقریبا قطعی است.

او در صحبت هایی به شورای امنیت سازمان ملل گفت، در حالی اخیرا از نوار غزه بازگشته که وضعیت در آنجا در حال آرام شدن بود هرچند که تنش ها هم پابرجا بود.

او هشدار داد که هنوز این مساله را محتمل می داند که یک رویارویی خطرناک ممکن است چهارمین جنگ یک دهه اخیر میان حماس و اسراییل را رقم بزند.

ملادینوف خاطرنشان کرد: تنها از طریق تلاش های گروهی و مکرر همه طرف ها در چند هفته گذشته بود که جلوی وقوع یک درگیری فاجعه بار دیگر گرفته شد.

در عین حال دنی دانون، سفیر اسراییل در سازمان ملل مدعی شد، بادبادک های آتش زایی که حماس از طریق مرز به داخل اسراییل فرستاده مساحتی نزدیک به نیمی از منطقه منهتن آمریکا را در اراضی اشغالی به آتش کشیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت غزه در شورای امنیت و تلاش ها برای جلوگیری از وقوع جنگ

بررسی وضعیت غزه در شورای امنیت و تلاش ها برای جلوگیری از وقوع جنگ