مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مرداد 1397 ساعت 09:562018-07-25اقتصادي

کش و قوس های خبرسازترین معدن کردستان


معدن طلای ساریگونی قروه را می توان خبرسازترین معدن در طی سالیان اخیر دانست معدنی که داستان بهره برداری از آن ماجراها داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" از سنندج، معدن طلای ساریگونی قروه را می توان خبرسازترین معدن در طی سالیان اخیر دانست معدنی که داستان بهره برداری از آن داستان هایی داشت و پس از بهره برداری هم داستان های دیگری، معدنی که وزیر صنعت، معدن و تجارت وعده داد بزرگترین معدن طلای کشور تا پایان امسال خواهد بود و نماینده مجلس و دولت بر سر آن اختلاف نظر دارند.

تاریخچه معدن طلای داشکسان معدن طلای ساریگونی یا همان داشکسان، چند سال قبل به یکی از بزرگترین شرکت های اکتشاف و بهره برداری طلا با ماهیتی انگلیسی ـ استرالیایی واگذار شد، شرکت ریوتینتو از غول های معدن در جهان کار مطالعات اکتشافی این معدن را انجام داد ولی به علت اختلاف هایی که با مسئولان وزارت صنایع و معادن آن زمان پیدا کرد حاضر به ادامه کار و بهره برداری نشد و اواخر سال 1389 از این طرح انصراف داد.

هرچند این طرح تا مرحله بهره برداری نیز پیش رفته بود، اما به یک باره شرکت خارجی از ادامه این طرح انصراف داد و حرف و حدیث های این انصراف در آن سال ها زبان به زبان چرخید که بسیاری آن را به صرفه نبودن استخراج طلا برای این غول معدنی دنیا و برخی آن را ناشی از تحریم ها اعلام کردند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کش و قوس های خبرسازترین معدن کردستان

کش و قوس های خبرسازترین معدن کردستان