مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1397 ساعت 21:252018-08-05بين الملل

همکاری با ایران در چارچوب برجام باید ادامه یابد


سفیر نروژ در تهران در تداوم همکاری با ایران در چارچوب برجام تاکید کرد و گفت: ما از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام متاسف هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لارفس نوردرم سفیر نروژ در تهران طی سخنانی در نشست برجام و ژئوپلتیک انرژی در مورد اینکه چه تحلیلی از تهدیدات ترامپ علیه ایران در زمینه صادرات نفت دارد، گفت: کشور نروژ به نفت وابسته است و اگر نفت و گاز نداشته باشد وضعیتش متفاوت تر از ایران است و فکر می کنم که اگر بخواهیم استاندارد زندگی مان در نروژ بالا باشد حتما به صادرات نفت و گاز وابسته هستیم.

این دیپلمات نروژی همچنین بیان کرد: طی 30 سال گذشته با ایجاد صندوق مستمری تلاش کرده ایم تا نفت را به دارایی های مالی تبدیل کرده و خود را در برابر چنین تهدیداتی تقویت کنیم و اکنون به ابرقدرت مالی تبدیل شده ایم چرا که پول نفتمان را ذخیره کرده ایم.

وی ادامه داد: در مورد انتقال فناوری بین ایران و نروژ در حوزه نفت و گاز سه دهه است که این کار انجام می شود اما این همکاری به خاطر تحریم ها کاهش پیدا کرده است.

با اجرای برجام امیدوار بودیم که ادامه یابد.

سفیر نروژ در ایران اظهار کرد:افرادی که طی سال های قبل در ایران مشغول به کار بودند دوباره به ایران برگشتند و در حال انتقال فناوری به ایران در حوزه نفت و گاز بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری با ایران در چارچوب برجام باید ادامه یابد

همکاری با ایران در چارچوب برجام باید ادامه یابد