مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1397 ساعت 10:402018-08-06پزشكي

تغذیه با شیر مادر= شروع عادلانه زندگی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: شیردهی مادران به کودکان زیر دو سال در سطح استان رو به رشد و حتی بالاتر از میانگین های کشوری و در مواردی بالاتر از میانگین جهانی بیان کرد.

- فرزام بیدارپور،گفت: تغذیه با شیر مادر یک راه حل جهانی برای فراهم کردن فرصت های برابر و شروع عادلانه زندگی برای تمام افراد بوده که این شیوه تغذیه، سلامت، رفاه و بقای زنان و کودکان در سراسر جهان را ارتقا می دهد.

وی با بیان اینکه، شعار جهانی هفته شیر مادر سال 2018 و مصوب کمیته کشوری شیر مادر" تغذیه با شیرمادر" زیر بنای زندگی سالم" است، افزود: با توجه به نتایج پژوهش های صورت گرفته در این زمینه، نوزادان بلافاصله پس از تولد باید در تماس پوستی با مادران قرار گرفته و به مدت شش ماه به صورت انحصاری با شیر مادر تغذیه و تا دو سال همراه با غذاهای کمکی مناسب ادامه یابد.

تغذیه شیر مادر موجب افزایش تکامل شناختی و ارتقای هوش کودکان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تصریح کرد: تغذیه با شیرمادر مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سطح جهان 13 تا 20 درصد کاهش خواهد داد و موجب افزایش تکامل شناختی و ارتقای هوش کودکان شده و در کاهش بیماری های مزمن در آینده نظیر بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغذیه با شیر مادر= شروع عادلانه زندگی

تغذیه با شیر مادر= شروع عادلانه زندگی