مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 10:352018-08-07سياسي

مطهرنیا: ترامپ از طریق درخواست مذاکره به دنبال کیش و مات کردن تهران است


یک تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان این که ترامپ از طریق مذاکره تلاش دارد نشان دهد که او مایل به شدت عمل بیش تر علیه تهران نیست و این تهران است که در برابر آمریکا مقاومت می کند، - گفت:  ترامپ به دنبال این  است که ایران را در وضعیت کیش و مات قرار دهد و در بین افکار عمومی در دو بخش نخبگان و توده ها و در گستره بین المللی ایران را به عنوان بازیگر مذاکره گریز معرفی کند.

مهدی مطهرنیا در گفت وگو با ایسنا با اشاره به درخواست ترامپ برای مذاکره با مسئولان ایران اظهار کرد: ترامپ پیرو اندیشکده ها و دانشگاه هایی است که استراتژی های گوناگونی را برای پیشرفت آمریکا تدوین می کنند و این پارادایم و دکترین ها در قالب استراتژی های مختلف در دستگاه دولت ایالات متحده آمریکا پیاده می شود.

وی تصریح کرد: در ادبیات سیاسی و در حوزه استراتژیک درواقع باید به این معنا توجه داشت که اساسا نمی توان، تناقض نماها را نادیده گرفت، این که فکر کنیم از یک سو ترامپ اعمال تحریم های بیش تر علیه ایران را امضا می کند و از سوی دیگر همین ترامپ از مذاکره سخن می گوید یک پارادوکس و متناقض نما است که یکدیگر را تکمیل می کند.

این استاد دانشگاه افزود: در دنیای سیاست و در حوزه ادبیات سیاسی گستره معانی در خدمت اهداف است و به واسطه همین از روش های گوناگونی که ترکیب قدرت های نرم و سخت ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطهرنیا: ترامپ از طریق درخواست مذاکره به دنبال کیش و مات کردن تهران است

مطهرنیا: ترامپ از طریق درخواست مذاکره به دنبال کیش و مات کردن تهران است