مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 19:262018-08-07اقتصادي

فارس گزارش می دهد هنری در زیر بازارچه/ آینده مسگری در انتظار حمایت مسؤولان


هنر مسگری هنری است که قدمت دیرینه در ایران دارد و با توجه به اینکه بیشتر مردم در دوران گذشته از ظروف مسی در منازل خود استفاده می کردند، زمینه رشد و شکوفایی این صنعت در کشور به ویژه استان مرکزی به خوبی فراهم بود.

- هنری در زیر بازارچه/ آینده مسگری در انتظار حمایت مسؤولان هنر مسگری هنری است که قدمت دیرینه در ایران دارد و با توجه به اینکه بیشتر مردم در دوران گذشته از ظروف مسی در منازل خود استفاده می کردند، زمینه رشد و شکوفایی این صنعت در کشور به ویژه استان مرکزی به خوبی فراهم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، هنر مسگری از نیاکان به ما ارث رسیده و  آموزش نسل به نسل آن پرورش هنرمندانی نامی و مشهور در این صنعت رقم زده است که هر کدام از آنها با خلق پدیده هایی هنری و بدیع در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند.

  رقابتی نابرابر بین سنت و مدرنیته و گرایش مردم به استفاده از ظروف چدن، تفلون، چینی و سرامیک سبب شد تا این هنر فاخر با قدمتی چند صد ساله در دهه های اخیر به فراموشی سپرده شود.

  اما در سال های اخیر بواسطه اینکه مردم برای سلامتی خود ارزش بیشتری قائل شده اند به سمت ظروف مسی بیش از گذشته گرایش پیدا کرده اند و همین امر زمینه رونق بازار مس را فراهم آورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد هنری در زیر بازارچه/ آینده مسگری در انتظار حمایت مسؤولان

فارس گزارش می دهد هنری در زیر بازارچه/ آینده مسگری در انتظار حمایت مسؤولان