مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مرداد 1397 ساعت 03:302018-08-08بين الملل

مصر هم طرف سعودی ها را گرفت


مصر اعلام کرد، در جریان مناقشه به وجود آمده میان عربستان و کانادا از ریاض حمایت می کند و مخالف مداخله عوامل خارجی در امور داخلی این کشور عرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دستگاه دیپلماسی مصر نسبت به بحران موجود در روابط عربستان و کانادا ابراز نگرانی کرده است.

وزارت امور خارجه مصر این بحران را ناشی از تمایلی منفی از سوی برخی جناح های بین المللی برای مداخله در امور داخلی کشورهای منطقه عنوان داشت.

دستگاه دیپلماسی مصر در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده که با عربستان هم پیمان است و در جریان این بحران از مواضع سعودی ها حمایت می کند.

کانادا به دنبال درخواست کمک از انگلیس و امارات برای تنش زدایی از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد، به دنبال تصمیم عربستان برای تعلق روابط تجاری و نخریدن گندم و جو از کانادا، اوتاوا به دنبال آن است که از امارات و انگلیس بخواهد برای کاهش تنش با ریاض واسطه شوند.

یک منبع به رویترز گفته است، دولت لیبرال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به دنبال آن است که از امارات برای کاهش تنش ها درخواست کمک کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: کلید اصلی همکاری با دوستان و متحدان در منطقه است تا به کاهش تنش کمک کنند و این می تواند خیلی سریع انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر هم طرف سعودی ها را گرفت

مصر هم طرف سعودی ها را گرفت